Dag 5 Vienne- St.Remy de provence

29 juni 2019 - Aigues-Mortes, Frankrijk

Deze nacht hebben doorgebracht in hotel “ la grande poste” een oud postgebouw in het hartje van de stad. Onze kamer was wel het buro van de jongste bediende denk ik , want als ik draaide moest Marleen ook draaien. Knus zoals ze zeggen in Nederland .!!!!

We vertrekken vroeg na een Heerlijk ontbijt, tot nu toe is dit in geen enkel hotel ondermaats geweest. Maar om ‘s morgens volle moed te vertrekken heb je ook een goede bodem nodig.

We volgen vandaag de “via Rhona” dus langs de Rhone naar het zuiden, Marleen heeft zin om tot Montelimar te rijden maar dat is 146 km, in deze hitte ! Heel mooi fietspad , breed en weinig fietsers. Het eerste stuk is zelfs door een natuurgebied hier veranderd het wegdek dan in gravel en de verkoeling van het bos is heerlijk. In Andance zijn we het pad kwijt. Een bordje gemist blijkbaar want we hadden aan de overkant van de rivier moeten zitten.

Na 89 km komen we aan in Valence , tijd voor de lunch in restaurant Victor Hugo trendy sjiek maar we mogen wel ons batterijen opladen, het is de moeite om met dit warm weer op terras te zitten en het “schoon” zien te passeren. Wat kunnen sommige kleedjes toch “open” zijn. Maar wat gaan we doen , het is 13 uur en 100 km langs het water is voor mij eigenlijk wel genoeg. We gaan dan eerst maar wat verkoeling opzoeken in een nabijgelegen zwembad.  Ja het is nu 39 ° , maar deze middag is het zwembad toch gesloten, dan maar naar de Port de Valence. We komen dan toch tot een compromis. We nemen de trein tot Avignon en fietsen dan nog 22 km tot St.Remy de Provence een dorpke ons aanbevolen door Maddy en Ivo .Snel op booking en er is nog 1 kamer in hotel “ sous les Figuiers” onder de vijgenboom. De trein is alweer 25 min te laat ( niet alleen bijons een probleem) maar zit ook nog nokvol . Onze fietsen zitten gestapeld tussen de passagiers en bij het volgende station kan niemand meer binnen of buiten. Aangekomen in Avignon dansen wij nog even op de brug en rijden op stand 1 ( meer hebben we niet meer ) naar St.Remy de Prv)

inderdaad prachtig Hotel, provencaalse stijl onder de vijgen. Klein zwembadje en zeer vriendelijke gastvrouw. Kamers volgens het styliste boekje , Marleen wil blijven ....

Eerst naar het Zwembad met een glaasje Rose’ , we worden hartelijk goeiendag gezegd door een koppel , maar je hoort het meteen , ze zijn uit de states om hier te genieten van alles wat zij in dat grote land niet kunnen vinden. En dat is nogal wat.. gelukkig vinden ze Trump ook een “ Stupid Guy with no brains” Zijn we het daar toch over eens.

het is al na 9 uur en bij het restaurant “ a table de Nicolas” blijkt de keuken al dicht, ook in het volgende en het volgende ... dan maar naar de brasserie Gran cafe Riche. Hier nog volk zat “ heerlijke tartare du boeuf en nog wat druivensap want we blijven morgen hier voor een rustdag. Het zou 43 gr worden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dirk Laermans:
    29 juni 2019
    Wij schrijft die blijft !