Beaune - macon

26 juni 2019 - Vienne, Frankrijk

Een belangrijke spreuk in Baeune is : Er zijn meer oude zuipers dan oude chirurgen !... Dus we hebben gisteren afgesloten met een heerlijke bourgogne .

vandaag dan begonnen van uit Beaune tss de wijnvelden op weg naar Chalon sur Saone duizenden wijnstokken die er allemaal kraaknet bijliggen. Schitterende vergezichten en lichtjes bergaf  met weinig wind.

in Chagny volgen we de Saone voor  20 km , tientallen sluizen pittoreske huisjes en rust...de bootjes dobberen en de mensen genieten. 2 lokale coureurs hangen in ons wiel en gidsen ons in het verder verloop.

vanaf Chalon nemen we de voie verte naar cluny. 60 km oude spoorweg bedding die ook langzaam naar beneden loopt. Onze batterij gaat dubbel zo lang mee en we halen makkelijk 35 km / uur Marleen op kop want die heeft minder stroom nodig als ik( hoe kan dit nu ?)

om  12 u 30 reeds 85 op de teller , als we het dorp binnen rijden is er nog een weg afsluiting en mij fietstassen blijven achter de balustrade hangen, gevolg het hele terras amuseert zich.

Dan daar ook maar stoppen , inpluggen  langs de venster en laat de salade maar komen. Na een heerlijke creme glace vertrekken we richting Macon nog 25 km.

omdat we fietsen door Lyon niet zien zitten pakken we hier de trein naar Vienne waar we morgen  de via Rhona gaan volgen op weg naar montelimar. Wij zijn nu aan het afsluiten in Cuba Cafe en de terrasjes zitten nog bomvol

“la douce france “

Bon reve a tous. Marleen en Jean

1. Jan Pieter de Mönnink:
    28 juni 2019
    Wat een prachtige trip. Veel plezier, genoeg accu-vermogen en geen lekke banden. Fijn dat het hele traject lichtjes bergaf loopt. Wel lastig om dan al die calorien te verbranden
  2. Roland&Chr.:
    28 juni 2019
    gelukkig zijn de fietstassen een beetje breder dan ? want anders oei
    hier alles.
  3. Jan pallada:
    28 juni 2019
    Ik ken toch wel veel oude zuipende dokters!!! Het is of we bij jullie achterop meerijden. Amuseert u en wees voorzichtig.
  4. Jack en Riet van Baalen:
    28 juni 2019
    Jullie schieten al lekker op als ik dat zo lees. Wat 'n prachtig tochie weer. Hoe is het met de spieren en het zitvlak? Morgen weer' n goede reis toegewenst👍👍