Dag 11 valencia - monte Pego

4 juli 2019 - Pego, Spanje

Valencia 2 suits was een mooi Hoteltje, grote kamer , airco , goed ligging en onze fiets stond binnen tussen de huurfietsen die zij ook hadden.Onbijten zouden we wel ergens in de stad doen . We vertrekken 8 u 30 , als je buitenkomt dan weet je dat dit echt derde stad van Spanje is . Auto’s razen langs je af ,maar op veel plekken al wel een fietspad naar/van de stad.

We proberen nog een ontbijttafel te vinden op de route, maar dan moet je snel zijn. Voor wij van de fiets waren was het enige niet bezette tafeltje al ingepalmd.Foert ... dan maar door richting El Saler. Veel van deze cafeetjes bieden ‘s morgens al ontbijt aan, onze buurman een tafeltje verder was al een maaltijd verder denk ik want hij zat om 9 uur al aan de wijn!.! Of hij had een slechte echtgenote...

Voor ons is dit nu bekend gebied , we fietsen nu verder richting Cullera, we komen langs de plassen van Parc natural de Albufera. In het plaatsje El Palmar maken ze de beste Paella klaar van de Wereld, dit met de vermaarde paling die ze hier overvloedig kweken.

Na 40 km Cullera. Stad bekend om zijn burcht,  Hannibal veroverde de streek rond 219 na Christus. De oude stad is mooi , veel oude gebouwen en een heel mooie Mercato Central Hier drinken we onze 50 ste cola Zero en komen tot het smaak vergelijk dat de Cola in flesje van 25 cl lekkerder is dan die in 33 cl Dit advies is gratis.

Dan nog 50 km te gaan we stoppen in Grau de Gandia halfweg, ben ons geliefd Restaurant de Barracuda. Maar tot onze volle verbazing is hij er nie meer (den dikke) waarschijnlijk heet de 160 kg wegende baas het wereldse verwisseld met het hiernamaals en de zaak heet nu iets met aqua ....... Vroeger alles oranje nu licht middellandse zee blauw..

We moeten nu onze Gps niet meer opzetten , zelfs onze ogen opendoen is niet meer nodig we ruiken de stal. Langs Oliva door de appelsienen naar onze Berg.

ja we zien ons huis al ....en dan de eindspurt naar boven . Ik win op de Champ Elysee. Maar Marleen hare Gele trui pak ik niet meer af.

dit smaakt naar meer.

Salut

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Koen rosita en kids:
    4 juli 2019
    Sjiek, we ruiken jullie stal ook al een beetje, of zijn het jullie fietskleren 😀. Nu nog auto zoeken en we zijn daar. Tot stras
  2. Jan Pallada:
    4 juli 2019
    Dat zullen die afgeregende appelsienen wel zijn!;-))
  3. Kim en Mieke en kids:
    4 juli 2019
    Heel goed gedaan! We zijn trots op jullie!
    Wat een avontuur!!😉👌🏻💪🏼
  4. Ivo en Mady:
    5 juli 2019
    Dikke proficiat! 🏆 Wat een prestatie! Moet een fantastisch gevoel zijn om dit avontuur samen te beleven! Weer een ervaring rijker!
  5. Carine en Frans:
    5 juli 2019
    Jullie zijn geweldig, dikke proficiat !!
  6. Karel & Anne:
    6 juli 2019
    Beetje laat maar zie net dat jullie de fietsreis goed beeindigd hebben,dikke proficiat!!🚴‍♂️🚴‍♀️🏆🥇