Dag 3 neufchateau - beaune

25 juni 2019 - Beaune, Frankrijk

Het was een chaotische dag

vroeg uit de veren om voor de echte hitte al halfweg te zijn.

Voor 8 uur stonden we al in de garage, wat bleek( en ik had het wel 2 maal nagevraagd) als het licht in de kelder uit gaat, is er ook geen stroom op de stekker dus platte batterij.

dwz nog minstens 2 uur wachten. Dan maar naar de kapper en koffie drinken en mijn ......opvreten. Want ik heb al een hotel gereserveerd deze morgen op het kleinste kamertje. 10 u 45 eindelijk op pad , Dijon gaan we niet meer halen dus noodplan . We nemen de trein in Culmont Chalindrey 80 km. Zoals gevreesd is geen enkele meter vlak en de mistral blaast met windkracht 4 en dit op de middag (34gr) Na 35 km begint onze accu al serieus te minderen op weg naar een cafe, restoke of iets anders. Niks in de verste verte, alleen boerderijen geen winkel ,slager,bakker niks. Ik zie in Damblain nog de laatste klant uit het gemeentehuis komen en kijk de secretaresse lief aan, ze gaat overstag .ik mag de batterijen opladen zij gaat naar huis en komt om 13.30 terug. Oef ...

de laatste trein naar Beaune vertrek om 15.41 en we moeten nog 43 km en een paar stevige klimmen , tijd om te eten is er niet meer dus dat wordt vandaag 1 appel met zijn 2 als lunch.

de fiets route planner stuurt ons door het bos , langs de spoorweg, over grint en “ geen paden “ we moeten alles uit ons kast halen met een slotklim van 10. % maar we halen het nog 8 min over ...... Marleen heeft geen kik gegeven, ze gaat volgend jaar mee fietsen met Cyclodur( ik dan niet meer)

en dan Beaune , ik heb een hotel gevonden le grand st.jean in rue faubourg de Madeleine dit kan geen toeval zijn... zeer vriendelijke receptionist , onze batterijen gaan meteen achter de balie en onze fietsen in de living( daar hoort een Stromer ook )

De baas van het hotel deelt mede: Er zij hier 300 restaurants maar meestal allemaal gereserveerd en dan te weten dat een glaasje goede wijn hier toch schommelt tussen 6 en 15 euro !.... En hij had gelijk , prachtige mooie authentieke stad maar wel half nederland , japan ,usa enz Wij eten in bistro Cocottes : jawel moules avec frites

we sluiten de avond af met een wh-cola op terras van de ierse pub “ le trente trois” een mooie plek om dit verhaal te schrijven.

tot morgen , groetjes van Marleen

1. Dirk Laermans:
    25 juni 2019
    Tof in d'een hof !
    Onvoorziene omstandigheden zijn okee voor de Jean, anders not enough Fun, ... ! Keep on biking & congrats for Marleen (topwijfje zoals ze zeggen bij ons, ...) 👌🤞👌
  2. Dilissen Fiel:
    Beste Jean en Marleen,
    Ondanks de tegenslagen lees ik dat jullie er de moed niet door laten zakken.Zou ook niet kunnen gezien jullie nog een geweldig parcours hebben af te leggen.Goed dat jullie voor elk probleem een oplossing vinden maar ik maak me toch wel zorgen als je met 1 appel samen de dag moeten doorbrengen.
    Groeten,Fiel en Elly
  3. Megrit en de lange:
    26 juni 2019
    Wieuuuwwww wat een verhalen al en jullie zijn pas weg...dat belooft. Geniet maar lekker van deze unieke trip.
  4. Carine en Frans:
    26 juni 2019
    Amai , een heel avontuur !! Hopelijk gaat vandaag alles een beetje gemoedelijker !! Veel rijplezier en geniet van de mooie ook landschappen !!
  5. Ivo en Mady:
    Liefde is ... in ‘chaotische’ omstandigheden samen 1 appeltje delen. 😍
    Het moet spannend blijven, hé Jean!
    Jullie doen dat goed! 👍👍👍
  6. Zita:
    27 juni 2019
    Vandaag passeren jullie, voor ons, zeer bekend terrein. Indien jullie in Châteauneuf-sur-Isère halthouden zal de plaatselijke burgemeester jullie met open armen ontvangen, daar ben ik zeker van. En anders maar naar hameau de bonnemontesse, Jozef is daar, vergt wel wat klimwerk maar de gorges d’Ardèche met de fiets, ...geef toe...👍🏼
  7. Liliane:
    27 juni 2019
    Amaai , jullie blog lezen is spannend , ik krijg er zelfs de kriebels van ,in alle geval niks voor mij .Ik ga wel met de vlieger en laat mij door Marleen wel taxiën !!
    Jullie doen dat goed 👍😘