Dag 9 Malgrat de Mar - Peniscola.

1 juli 2019 - Peñíscola, Spanje

Marleen houten kop , slecht geslapen en geen ontbijtlust dus dat voorspeld niet veel goeds . Ik getraind in het cyclodur trainingskamp heb weinig last. We hebben gisteren nog besloten om niet door Barcelona te rijden , dus we nemen de Boemeltrein tot Tarragonna, overstappen in Barcelona Sants ( heeeeeeel veeeeel sporen en weinig info....)

Toch niet goed uitgerekend 130 km en weinig afwisseling, een andere trein is geen mogelijkheid dus we gaan er voor. Tarragonna is een vieze stad en we zijn blij er snel doorheen te fietsen , dan komt Salou , Pineda , Cambrils , mont Roig zeer drukke badsteden en oppassen dat je geen pensionado onder je voorwiel hebt . De GPS vind geen goed alternatief en we blijven op de N340 grote (express) weg vol vrachtwagens. Marleen fietst vandaag niet met de volle goesting !..

Na 48 km halt bij een truckers restaurant , het is nu 14u30 de toog en de tafels staan vol leeggoed en we kunnen nog net een spaghetti bestellen. Wij besluiten tot Amposta door te fietsen en daar kijken hoe de benen zijn.

deze 30 km is een rechte weg , weinig  te beleven .

Bij Amposta gaan we eindelijk van de weg en fietsen we een tiental km door de Ebro delta Rijst , Artisjokken  en andere vruchten het is hier Groener  dan groen.

In Vinaros gaan we van de grote weg en volgen de kust, we moeten dringend de batterijen laden want we komen net 10 % te kort om Peniscola te halen..Een klein cafeeke onder de lindebomen met een hout gestookte pizzaoven die langzaam op temp aan’t komen is .wanneer we wegrijden wil hij ons nog een fles water mee geven. Zeer lieve mensen.

en het voornaamste feit van vandaag is dat we de kaap van 1000km overschreden hebben.We zijn fier op ons zelf  maar veel tijd om taosten hebben we niet om 20.30 dinner en daarna snaveltjes toe

tot morgen.

1. Dirk Laermans:
    1 juli 2019
    Nice 👌
  2. Zita:
    2 juli 2019
    Nooit gedacht van mijn zus, wat een machien👍🏼😜👌🏼
  3. Megrit en de lange:
    3 juli 2019
    Zoooo mooie, spannende, keitoffe,.....verhalen. Nog even en jullie avontuur zit erop, maar niet treuren want in Pego staat er een topteam op jullie te wachten. Geniet er nog van.