Dag 8 l’escala - Malgret de Mar

30 juni 2019 - Malgrat de Mar, Spanje

Gewekt door de Meeuwen, de zee ,de kerkklok en Marleen ( die er alweer zin in heeft) vangt de dag aan. Onze Bram die onze roadmaster op de achtergrond is  voorspelt een mooie rit . We zijn nog te vroeg voor het onbijt want Pa en Moe zijn nog in volle actie. Alles wordt afgemeten, geen buffet maar alles op de tafel. Alles perfect alleen Moe haar witte broek is wat te klein geworden in de loop der jaren . ( ik kan het zicht nie beschrijven )

Op weg dan , batterijen vol ,we volgen de GPS en die stuurt ons de grote weg op naar Pals waar we ook nog een WE doorbrachten met de hele OK van Eindhoven, maar waar ook met Yolanda en Robert , Karin en Jaak het befaamde kiekenkot bezochten . 22 jaar geleden .Waar is de tijd naar toe ?

Onderweg rijden we een fanatieke wielrenner voorbij tegen 40/ uur , hij gaat in het wiel en geniet van de brede rug voor hem. De weg wordt steeds breder en zelfs 2 vaks Marleen denkt dat we op de autostrade zitten , maar dit is Spanje ....

We gaan de grote weg af en rijden door een geitenstraatje richting Palamos , onderweg facetime : de fietsvrienden zitten al aan hun eerste stop, alleen maar spa en cola hoop ik want het is voor elven. Onze Bram krijgt van Mama te horen dat het maar een saai rit is ! Hij beloofd dat het straks na Platja d’aro gaat veranderen.

Na 45 komen we aan in PA , dit lijkt erg veel op Benidorm qua clienteel . Het enigste wat ik mij herinner is dat hier ooit Radio Mi Amigo was gevestigd . Na een verfrissing rijden we richting Monastir de sant feliu de Guixols waar de GI 682 begint.

Hij klimt matig tegen een percentje of 6 maar wel over meer dan 4 km , dan komen we op plateau en krijgen sjieke vergezichten op de mediterranee . ( zo blauw) deze weg gaat nog 20 km verder tot Tossa de mar . Juist op de top op een van de vieuwpoints ontmoeten we nog een belgisch koppel met de fiets, maar zij zonder moteurke. Ze zijn uit Hemiksem en hebben een paar dagen geleden de Mont Ventoux beklommen. Straffe Madam.

De lunch nemen we in Tossa, ne lekkere spaghetti fruits de mer, extra koolhydraten voor het laatste stuk , nog 26 km. Het blijft nog even klimmen mooie blauwe zee als we in lloret de mar de kust bereiken. Nu nog een tiental km tot malgrat de mar.

Hotel hier super, lekkere duik gepakt en Marleen ge( WOW)t .

Ook voor morgen via boeking een **** hotel voor een spotprijsje gevonden in Peniscola daar trekken we dan morgen naar toe , hier waren we met Elly en Fiel in de jaren 90. Ook fantastische verhalen hierover( auto gepikt!...)

Nu nog de gebruikelijke afsluiter(s) en onder de wol ( katoen hier).

Te deseo dulces sueños

1. Koen rosita en kids:
    1 juli 2019
    Ik heb een donkerbruin vermoeden dat jullie er voor ons gaan zijn😜. Allez het zij zo , tot gauw.
  2. Charly:
    1 juli 2019
    Het einde nadert! Goed bezig!