Dag 2 Verdun- Neufchateau

24 juni 2019 - Neufchâteau, Frankrijk

7 uur de wekker , eigenlijk nog te vroeg om op te staan maar de plicht roept.

Marleen niet goed geslapen , heeft de hele nacht gedroomd van de koers en de palm ?,,

We nemen een stevig ontbijt spek ,eieren en straffe koffie

de man van de receptie is de vriendelijkheid zelve , hij vertelt het verleden van Les jardins de Messe en inderdaad het was de mess van de officieren van het pantserregiment.  We vragen nog eens duidelijk naar de route de la meuse en hij wijst ons de weg. De route is prachtig er ligt een dolomietpad langs de maas en onder de bomen is het redelijk koel met prachtige vergezichten. Echter na 6 km stopt het pad ??? Bij navraag ........de weg is weg.                       Dan maar langs de D 964 , veel minder leuk maar toch mooie vergezichten.

Na 35 km in Saint Mihiel doen we onze eerste stop, nog geen 11 uur maar dat pintje smaakt alsof een engeltje op je tong pist. We kopen brood en beleg om ergens in de wei te gaan liggen maar komen dan tot besef dat we ‘s middag ook ons batterij nog moeten opladen. De weg is glooiend soms met lang vals plat, niet meteen Marleen’s lievelingsparcour. Wel prachtige gekleurde landschappen.

in Void Vacon zijn we bij de Bar Tabac gestopt, vriendelijke tiep , meteen de verlengkabel klaar en chargeren maar, ondertussen ons bokes en de dorstigen laven. Na een uurke en 20 % meer elentriek verder tot het geboortehuis van Jeanne D’arc in Doremy la Pucelle. Alles is hier Jeanne D’arc iets verder is er zelfs een Basiliek, en veel souvenierswinkeltjes.

we komen na 118 km aan in Neufchateau , veel minder indrukwekkend als we gedacht hadden, maar we rijden toch niet verder. Hotel Eden heeft airco en we gaan met ons  voeten omhoog en een lekkere Cola starten met platte rust.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade