De eerste dag

24 juni 2019 - Gent, België

Na het mooie doopfeest van ons Flo, besloot nonkel Koen de nacht door te brengen in Lommel  om ons in de vroege ochtend naar het station van hasselt te   voeren en zo geschiede het ,

fietsen ,bagage landkaarten wasmiddel en al ons kleren werden in de Bmw gestompt en om 8 uur stipt zette nonk ons af kn het station.

1ste probleem voor Marleen :op zondag zijn er geen toiletten open in het station van hasselt hoe kan dit ?

Wij pakken de train naar blankenberge tot Brussel noord daar hebben we 6 min om over te stappen En inderdaad onze trein te laat en de trein nasr luxemburg  weg dan masr een uurtje wachten

De conductrice had een bloem op haar pet de nmbs is nog niet zo saai.

13.06 het station van marbehan, we stappen als enige uit en zijn dan ook de enige op het station. Na onze fietsen de trappen op en af te dragen kunnen we er aan beginnen.

mooie landschappen , goede wegenen bijna geen verkeer.

zalig fietsen tot op een keer de weg is afgesloten    Brocanteriemarkt

Honderden kraampjes rommel een kilometer lang. en ook bier en hot dog

dan beginnen de klimmetjes  ferme puisten Mar leen gaat er goed tegen op maar het zweet breekt uit en de puisten worden steeds langer

en dan opeens weg /weg onze gps stuurt ons door een zand klei pad met een percentage van meer dan 10 %

dit is afzien een kilometer lang,,,maarwel mooie vergezichten

nu moeten we drinken

Eindelijk een dorp, Marville   Veel wandelaars op terras  en allemaal belgen Schijnt hier een prachtig wandelgebied We eten een koude plat van huis eigengemaakte saucise ,lopende kaas van de buurman boer en een pintje van den tap . Dit voor 12 euro . Wat kan het leven simpel zijn.

Verder naar Verdun nog 40 km waarvan 20 km stevig bergop naar de oevers van de maas. Ons batterij gaat in het rood en we moeten naar de laagste stand en zelf  serieus meetrappen.

in de verte verschijnt het reuze standbeeld van de gesneuvelden we zijn in Verdun

Even googelen en wat blijkt het viersterren Jardin du Messe heeft een aanbieding dus wij met ons koerskleren tss de galajurken !! Moet kunnen

inze fietsen gaan in de kerker onder het hotel

Na een hapje aan de maas en een roseeke zijn we ingedommeld op naar dag 2

Groetjes
    wees voorzichtig
  3. Robert en yolande:
    24 juni 2019
    Wat kan reizen toch mooi zijn geniet ervan grt royo
  4. Koen rosita en kids:
    24 juni 2019
    Nonke Jean is er niet bij precies :) of toch ? aan het pintje te zien ...
    amuseer jullie , ziet er goed uit daarachter
  5. Annie en Jacky:
    Annie en Jacky
    De kop is er van af. Veel succes en genieten maar.💪💪💪
  6. Jack en Riet van Baalen:
    24 juni 2019
    Mooi verhaal Jan, zo is iedere dag weer anders met 'n nieuwe beleving. Wij zullen jullie reis op de voet volgen. Hoop dat het niet te warm wordt anders is water niet voldoende. Succes met de volgende tour. Gr. Jack en Riet
  7. Roland&Chr.:
    25 juni 2019
    Groetjes van Thea en frans
  8. Anke Sleddens:
    25 juni 2019
    Veel plezier Jan en Marleen. Vooral genieten maar daar twijfel ik niet aan bij jullie. Groet Anke en Ralph.
  9. Rianne:
    28 juni 2019